Vacature adviseur inkoop en aanbestedingen (publiek) 32-36-40 uur
Wil jij als inkoopadviseur werken op projectbasis (dus geen detachering)? Wil je als inkoopadviseur ook een bijdrage leveren aan meer duurzame en rechtmatige inkoop bij onze publieke relaties? Wil je als inkoopadviseur betekenisvol zijn in onze maatschappij? Kun je blij worden van echte resultaten die uit een goed advies zijn voortgekomen? En ben je meer een adviseur dan een procesbegeleider? Overweeg dan een stap naar ons compacte inkoopadviesbureau. Wij hebben geen ambitie om met meer dan 10 medewerkers te gaan werken, maar wel de ambitie om de beste te zijn. Past dat bij jou?
Door de grote variatie aan projecten en verschillende type opdrachtgevers is iedere dag weer anders. Op maandag zit je bij een gemeente voor een aanbesteding van een zaaksysteem, op dinsdag bij een waterschap voor een aanbesteding telefonie, op woensdag werk je alles samen met je collega’s uit en op de donderdag mag je een beoordeling van een Europese aanbesteding uitzendkrachten begeleiden. De week daarna deel je op maandag kennis met je collega’s en maak je een maandplanning, dinsdag heb je drie onlinebijeenkomsten om de punten op de ‘i’ te zetten, woensdag mag je een implementatie begeleiden van een schoonmaak aanbesteding en op donderdag volg je een cursus aanbestedingsrecht.
Je schrikt niet van enige tegenwind van een projectgroep of van een marktpartij die een gunning heeft misgelopen. De rug kun je rechthouden omdat de aanbestedingsprocedure goed in elkaar steekt. Samen met je collega’s zorg je ervoor dat de procedure goed verloopt en je wijkt niet af van de guidelines.
Duurzaamheid is voor jou geen vraagstuk, maar een logisch onderdeel van je leven. De ‘waarom’ vraag is voor jou normaal: waarom heb je dit nodig, zijn er mogelijkheden om minder (grondstoffen) te consumeren?
Je werkt als inkoopadviseur in een compact team, maar dat is nu precies wat goed bij je past. Het team weet alles van de lopende aanbestedingen, hetgeen het team juist sterk maakt. Met meerdere ogen kijken naar vraagstukken, zodat je er nooit alleen voor staat.
Wij werken dagelijks voor gemeenten, het onderwijs (van PO tot en met WO), waterschappen, veiligheidregio’s en andere publieke organisaties. Onze opdrachtgevers zitten van Zeeland tot Limburg en van Noord-Holland tot en met Groningen. Al 26 jaar geven wij advies over de domeinen IT, HR, facilitair, onderwijsmiddelen, FA en communicatie. Daar zijn wij sterk in, dat vinden wij leuk!
Je adviezen en werkzaamheden bestaan uit:
- Projectleider, gelijktijdig bij verschillende aanbestedingstrajecten.
- Opstellen van een MJAK, inkoopbeleid en inkoopadviezen.
- Advies over de juiste aanbestedingsprocedure, de doelmatigheid en de rechtmatigheid.
- Het opstellen van startnotities.
- Advies over het toepassen van gunningcriteria.
- Advies over duurzaamheid binnen de aanbesteding.
- Opstellen aanbestedingsdocumenten, check op rechtmatigheid en compliancy.
- Bewaken deadlines.
- Opstellen gunningsadvies, berichten en audits.
- Gesprekspartner op alle niveaus.
Wat neem je als inkoopadviseur mee aan bagage?
- Een relevante opleiding (NEVI, inkoopmanagement, aanbestedingsrecht, een relevante studie rechten) of je bent bereid dit op korte termijn te volgen.
- Een relevante werkervaring (minimaal 3 jaar).
- Ervaring met werken voor publieke inkooporganisaties
- Kennis van de Nederlandse wetgeving in relatie tot inkoop en aanbesteding.
- Je luistert eerst voordat je advies geeft, je bent overtuigend en je zoekt de samenwerking met collega’s, projectleden en de markt. Inkopen is immers samenwerken!
- Je hebt lovende referenties.
- De Nederlandse taal beheers je uitstekend.
Wat mag je dan van ons verwachten?
Allereerst een beroep die het verschil kan maken in onze snel veranderende maatschappij. Wij zullen het beste uit je proberen te halen, dat is afhankelijk van je ervaring, competenties en soft-skills. Je collega’s gaan met je samenwerken om van een Aanbesteding een succes te maken. Je krijgt eerst een arbeidsovereenkomst voor een periode van 8 maanden, met als einddoel een vaste aanstelling. Onze secundaire voorwaarden zijn overigens uitstekend. Het kantoor zit in Leeuwarden, midden in het centrum. Overleg op kantoor is van belang om de kennis over en weer te delen, samen te werken en een team te vormen. Thuiswerken kan gedeeltelijk, maar op kantoor aanwezig zijn is belangrijk. NB: een belangrijk teamlid is meneer Jansen, onze kantoor-lab(rador).
Alle reden om te reageren toch? Stuur je reactie dan snel naar r.bennink@bic-bv.nl , of bel Rob op 058-2132227 en kom eens langs. Uiteraard wordt je sollicitatie vertrouwelijk verwerkt. Een onderdeel van de procedure is een kennismaking met het team, een dagdeel meekijken wat wij allemaal doen en een eindgesprek om te komen tot een overeenstemming.